Hemos Machinebouw is continue aan het innoveren. De nieuwste technologieën en mogelijkheden worden doorgevoerd om klanten de beste middelen te bieden voor groenonderhoud.
Hemostrac
De HEMOSTRAC is een werkvoertuig met een draaibare giek met een Hemos stobbenfrees type
S 850-250 en een afzonderlijke draaibare cabine.
De afmetingen van dit werkvoertuig zijn:
Breedte 2,55 meter
Hoogte 4 meter
Lengte 7,6 meter
Wielbasis 3,8 meter
Daf Paccar Motor MX11 210 met 430 PK en voldoet aan de euro 6 norm.
De cabine is een Lochman type geveerd met een 270 graden draaibare cabine.
Hydraulische/Vario, 4-wd rijaandrijving.
Mechanische besturing van de vooras bij transportsnelheid en 4-wielbesturing in werkgang.
Hemos Luctor 332
De Hemos Luctor 332 is een snelverkeer maaivoertuig die twee armen heeft en is 1,77 meter breed. De geringe breedte van het voertuig zorgt ervoor dat het, bij het maaien vanaf de vluchtstrook, meer dan 1,10 meter van de rechter rijbaan blijft, Wegbeheer hoeft zodoende geen rijbaan af te kruisen.
De Luctor heet twee maaiarmen, daarmee kan in één werkgang een hoge capaciteit gehaald worden. Het voertuig heeft een vrachtwagenkenteken en is gebouwd met componenten van Iveco. De assen zijn versmald tot 1,73 meter. De Luctor heeft een vermogen van 235 kW (320 pk) en voldoet aan de euro 6 norm. Er is voldoende vermogen om twee maaiarmen, twee klepelmaaiers, de afzuiging en de rijmotoren aan te drijven. Het eigengewicht van het voertuig is 18 ton. Voor het opvangen van maaisel kan er een 15-tons aanhanger meegenomen worden. De chauffeur heeft door de draaibare cabine goed zicht op de werkzaamheden en de omgeving rond het voertuig.
De Excentrac is een multifunctioneel voertuig speciaal ontworpen voor aanbouw van verschillende werktuigen voor berm- en slootonderhoud. De hydraulische giek biedt een groot werkbereik door de bevestiging aan een roterende opbouw.
De Exentrike is een zelfrijder speciaal ontworpen voor aanbouw van Hemos slootreinigers. De zelfrijder heeft een lang bereik en is tevens stabiel door de krabbesturing, de motor als contragewicht en door de lage bevestiging van de giek.
De ORCA giekaanbouw met frame en pompunit is binnen 10 minuten bevestigd aan elk type trekker door over het chassis te rijden en het snelwisselsysteem aan te koppelen. De driedelige giek is geschikt voor montage van diverse werktuigen.
De zelfrijzende bermfrees kan tegelijkertijd aan beide zijden van de vangrail een laag van de berm affrezen en direct het materiaal afvoeren. De freeskoppen worden hierbij automatisch langs de
vangrailpaaltjes geleid.
Hydraulisch aangedreven stobbenfrees voor vermogens van 150 tot 450pk. Uitgevoerd met nieuw type giekzwenkwerk.